[Digimarkkinointi] 5 yleistä virhettä jotka tappavat tuloksesi

5 yleistä virhettä digimarkkinoinnissa

Teen tämän listan yhtä paljon sinulle kuin itselleni. En ole täydellinen ja syyllistyn näihin virheisiin digimarkkinoinnissa valitettavasti silloin tällöin. Mutta ehkä tämän listan jälkeen harvemmin.

Tässä viisi yleistä digimarkkinointivirhettä jotka tappavat tuloksesi alasta riippumatta:

Yleinen digimarkkinointivirhe 1: Et mainosta – tai et mainosta tarpeeksi.

Joku on sanonut, että liiketoiminnan pyörittäminen ilman mainontaa on kuin iskisit silmää kauniille tytölle pimeässä. Sinä tiedät mitä teet, mutta kukaan muu ei tiedä.

Yleinen digimarkkinointivirhe 2: Yrität tehdä digimarkkinoinnissa liian monta asiaa yhtä aikaa.

Sinulla on päällekkäin monia eri kanavia, joita et hallitse kunnolla. Monet digimarkkinoijat sortuvat tähän. Jolloin mikään ei tuota kunnolla, koska et pysty keskittymään niihin tarpeeksi.

Etene yksi kanava tai väline kerrallaan. Poraa niin syvälle, kunnes olet varma, että hallitset sen noin 80-prosenttisesti.

Vaikka kuinka paljon laittaisit lisää ja sieltä ei ole kuin 20 % lisää tehoja saatavana, siirry seuraavaan digimarkkinointikanavaan.

VAROITUS: Älä tee niin kuin useimmat digimarkkinoijat, jotka yrittävät vähän kaikkea, mutta mistään ei tule mitään. Koska he eivät keskity kunnolla mihinkään.

Yleinen digimarkkinointivirhe 3: Et tiedä numeroitasi.

Kuinka paljon sinulla on varaa maksaa yhdestä asiakkaasta, yhdestä tarjouspyynnöstä, yhdestä liidistä tai yhdestä kävijästä verkkosivuillasi?

Vaarana on, että käytät joko liian vähän tai liikaa rahaa markkinointiin. Molemmat ovat tuhoisia virheitä. Toisessa loppuu asiakkaat ja toisessa sinulla saattaa riittää asiakkaita – mutta ne tulevat liian kovalla hinnalla, etkä siltikään tee voittoa.

Yleinen digimarkkinointivirhe 4: Et laajenna uusiin medioihin tai kanaviin sen jälkeen, kun olet saanut yhden tai muutaman tuottamaan.

Kuten aiemmin mainitsin, kun olet varma että yksi tai useampi kanava toimii kohtuullisen hyvin, voit siirtyä seuraavaan. Toimi aggressiivisesti mutta fiksusti. Muista Selänteen sanat:

”Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.” -Teemu Selänne

Aloita pienellä budjetilla ja pidä tavoitteena reviirin laajentamista ja uusien asioiden kokeilemista. Digimarkkinoinnissa sinun ei tarvitse arvailla mikä toimii, koska näet tulokset sentilleen. Aivan kuten esimerkiksi suoramarkkinoinnissa mistä puhun lisää täällä.

Testaa niin huolellisesti, että todella tiedät, toimiiko jokin tapa vai ei. Älä arvaa. Älä oleta.

Monet kokeilevat esimerkiksi sähköpostimarkkinointia lähettämällä vain yhden viestin…

… Jos se ei toimi, he toteavat, että koko kanava ei toimi. Hölmöt!

Maailmassa on ihmisiä ja firmoja, jotka tekevät miljoonia, jopa satoja miljoonia myyntiä esimerkiksi juuri sähköpostimarkkinoinnilla. Se on muuassa yksi syy miksi Amazon kasvoi niin isoksi. Eli se toimii, mutta edellyttää taitoa.

Yleensä yksityiskohtia on enemmän kuin monet luulevat. Jos haluat olla digimarkkinoinnin todellinen ammattilainen, sinun pitää rauhassa perata läpi tulokset. Katso mikä meni vikaan ja yritä fiksummin uudelleen. Älä oleta. Analysoi.

Yleinen digimarkkinointivirhe 5: Et tee tarpeeksi töitä kasvattaaksesi asiakkaidesi arvoa.

Miksi asiakkaiden arvon kasvattaminen on tärkeää?

Ensinnäkin tienaat suoraan enemmän voittoa.

Toiseksi voit käyttää enemmän rahaa markkinointiin, mikä tuo sinulle taas enemmän asiakkaita – mikä tuo sinulle enemmän voittoa. Näin pyörä pyörii ja firmasi kasvaa.

Kirjoitin asiakkaiden arvon kasvattamisesta perusteellisesti muun muassa täällä.

Käytännössä asiakkaiden arvon kasvattaminen tarkoittaa, että myyt asiakkaillesi enemmän – ja kehität heille uusia tuotteita ja palveluita.

Yksinkertaisimmillaan se voi tarkoittaa, että kommunikoit heille vain enemmän. Eli olet heihin enemmän yhteydessä esimerkiksi juuri sähköpostin avulla. Lähetät enemmän viestejä jotka puhuttelevat heitä paremmin.

Vinkki: Jos sinulla on verkkokauppa, älä pelkästään elä uusilla kävijöillä tai asiakkailla vaan hyödynnä myös vanhaa asiakaslistaasi. Siellä piilee monessa firmassa iso aarre.

Mutta on vasta alkua. Kutsun sinut ilmaiseen webinaariini kuulemaan lisää…

ILMAINEN WEBINAARI: Näin vältät digimarkkinoinnin 3 tuhoisinta mokaa

Olen havainnut, että suurin osa tekee digimarkkinoinnissa 3 tuhoisaa virhettä, jotka tappavat myynnin. Isot ja pienet syyllistyvät näihin, alasta riippumatta, verkkosivut ja verkkokaupat.

Hyvä uutinen on, että nämä mokat on helppo välttää. Kerron tässä ilmaisessa koulutuksessa miten teet sen ja saat lisää myyntiä ennakoitavasti. Mene vain tänne ja varaa paikkasi. Mutta ole nopea, koska tilaa on rajoitetusti johtuen koulutusalustasta.

Erilainen markkinointisuunnitelma (joka toimii paljon paremmin kuin väsynyt vuosikello)