Kuka

Vasemmalla minä ja oikealla partnerini, markkinointimaestro Drayton Bird.

Vasemmalla minä ja oikealla vanha partnerini, markkinointimaestro Drayton Bird.

Olen Timo Jäppinen ja monien mielestä olen Suomen kovin copywriter.

Minulla on myös muutamia asiakkaita, joille toimin pääasiassa konsulttina ja neuvonantajana markkinoinnissa enemmän kuin pelkkänä copywriterina.

Asiakastöiden ohessa olen myös kirjoittanut suositun Älykäs markkinoija: 13 yksinkertaista tapaa kasvattaa myyntiäsi -e-kirjan.

Paljastan siinä muutamia mehukkaimpia salaisuuksiani, kuinka teen tuloksia asiakkailleni jopa 97,1 % tapauksista – eli lähes aina – alasta riippumatta.

Toisin kuin monet tavalliset copywriterit, minä EN ole tyhjänpäiväisten sloganien ja imelien renkutusten keksijä, vaan …

Olen erikoistunut mitattavaan mainontaan ja tulokselliseen markkinointiin.

Siis sellaiseen käytännölliseen myynninedistämistoimintaan, jonka avulla saat todistetusti lisää asiakkaita ja kasvatat myyntiäsi.

Sellaiseen toimintaan, jonka tuoton näet sentilleen.

Sellaiseen, jossa ainoa uskonto ovat tulokset, tulokset, tulokset.

Mahdollisesti Suomen kovin ja tunnetuin copywriter

Markkinointi&Mainonta-lehden haastattelussa

Markkinointi&Mainonta-lehden
haastattelussa.

Olen esiintynyt lukuisissa alan julkaisuissa podcasteista blogeihin. Salaisuuksiani ovat hämmästelleet niin Markkinointi&Mainonta-lehti, joka on haastatellut minua … kuin Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML:n jäsenet, jonka seminaarissa olen luennoinut sähköpostimarkkinoinnista … sekä Kajaanin Nuorkauppakamarin väki, joita olen kouluttanut internet-markkinoinnista … ja monet, monet muut ympäri Suomea ja maailmaa.

Minua on haastateltu jopa kroatialaiselle markkinointimedialle!

Vaikka olen tietty vähän puolueellinen, minä en ainakaan tiedä tunnetumpaa kotimaista ”copya” kuin minä, jolla olisi yhtä vahvat tulokset.

Ketkä palkkaavat minut, miksi … ja kannattaisiko sinunkin harkita sitä?

Olen työskennellyt monen Suomen suurimman mainostajan kanssa. Esimerkiksi olen suunnitellut Elisalle suoramainontaa … auttanut Suomen vanhinta hyväntekeväisyysjärjestöä Fidaa saamaan enemmän lahjoituksia kirjeillä … kasvattanut useiden tunnettujen verkkokauppojen myyntiä paremmalla sähköpostimarkkinoinnilla … sekä tehnyt paljon muuta Suomessa ja ulkomailla.

Urani aikana olen työskennellyt lukuisien isojen ja pienten asiakkaiden kanssa. Kuuluisimpia brändejä niistä ovat muun muassa:

  • A-lehdet
  • Sanoma
  • Valitut Palat
  • Erätukku
  • Painonvartijat
  • Elisa Saunalahti
  • Tapiola
  • Finnmatkat
  • Fida
  • Ja monet muut

Tämän lisäksi minulla on asiakkaita myös ulkomailla kuten Saksassa, Australiassa, Iso-Britanniassa ja monessa muussa paikassa…

Lontoossa tapaamassa asiakkaita ympäri maailmaa

Lontoossa tapaamassa asiakkaita ympäri maailmaa
(minä olen kuvassa toinen vasemmalta).

Heitä kaikkia yhdistää yksi yksinkertainen asia: halu saada markkinoinnilla täsmällisiä tuloksia kuten lisää liikevaihtoa ja voittoa. 

Osa myy kuluttajille, osa vain yrityksille… mutta lyhyesti sanottuna: alallasi ei ole mitään väliä minulle. 97,1 % tapauksista onnistun tekemään tuloksia.

Tässä muutamia esimerkkejä tuloksistani, joita olen tehnyt asiakkailleni

  • Valokuvauskoulutuksia myyvä asiakkaani sai nettikampanjallani häkellyttävän 118-kertaisen tuoton (ROI) rahoilleen vain kolmessa viikossa ja myivät liput loppuun!
  • Datamyyjä sai kirjoittamillani sähköposteilla enemmän uusia yritysasiakkaita kuin ehtivät hoitaa
  • Keskustalainen ensikertalainen poliitikko tuli valituksi kunnanvaltuustoon avullani – lähes olemattomalla markkinointibudjetilla
  • Suomen vanhin hyväntekeväisyysjärjestö, Fida ry, sai lahjoitustavoitteensa täyteen suoramainoksellani alle kolmessa viikossa
  • Remonttifirma Rustholli sai 200 000 € arvosta yhteydenottoja kiinnostuneilta asiakkailta monivaiheisen suoramarkkinointikampanjani ansiosta

Ja tuossakin on vain muutama poiminta kaikista menestystarinoista ja onnistuneista caseistani. Katso myös mitä asiakkaani sanovat minusta…

Tässä muutamia tyypillisiä asiakkaideni kommentteja

”Myyntimme on kasvanut selvästi haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Esimerkiksi tietyissä tuotteissa joihin olemme erityisesti keskittyneet, kasvua on tullut jopa yli 55 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Timon kanssa on poikkeuksellisen mukava toimia koska hän tekee aina sen minkä lupaa ja vielä ajallaan. Suosittelen.”

-Terho Saari, toimitusjohtaja, yrittäjä, Antin Autokoulu Oy (Oulun ja Raahen suosituin autokoulu)

 

”Olen ollut erittäin tyytyväinen antamiisi vinkkeihin ja opastukseen siitä miten tehostaa markkinointia. Ja kuinka yksinkertaisilla toimenpiteillä voi vaikuttaa myyntiin. Tulen jatkamaan yhteistyötä jatkossakin. Kiitokset tähänastisesta tuestasi.”
-Veli-Pekka Mälkiäinen, Mindfulness MBSR ohjaaja CFM®, Ceesto

 

”Kokonaisuutena ihan huikea paketti, kiitokset myös tulevaisuuden neuvoista ja loistavista esimerkeistä. Saatiin Tomin kanssa kunnon motivaatioboostit tästä! Pohdittiin alkuun että onko kaikkien eurojen arvoinen sijoitus, mutta eget tuli nyt kyllä kertoimella takaisin :)”
-Jalmari Kivinen, konversio-optimoinnin asiantuntija, Lean in Five Weeks Challenge

Suuri salaisuuteni tulosten takana

Olen yhä lähes lapsellisen innostunut markkinoinnista, mainonnasta ja myynnistä. Siksi olen lukenut siitä yli 500 kirjaa ja luen uusia koko ajan…

Se on yksi syy miksi mentorini ja vanha partnerini, markkinointilegenda Drayton Bird jopa totesi:

“Timo Jäppinen todennäköisesti tietää enemmän markkinoinnista kuin minä.”

Drayton todella tietää mistä puhuu, hän on muun muassa kirjoittanut suoramarkkinoijien Raamatun nimeltä Commonsense Direct & Digital Marketing. Sitä on myyty yli 250 000 kappaletta ja käännetty yli 17 kielelle.

Työskentelin hänen kanssaan noin seitsemän vuotta tiiviisti. Pyöritimme yhteistä mainostoimistoa Suomessa, mitä minä johdin. Olen saanut häneltä kädestä pitäen korvaamattoman määrän taitoa ja osaamista, kuinka todella tehdään markkinointia joka saa ihmiset ostamaan – alasta ja sijainnista riippumatta.

Jatkuvan opiskelun ja työn lisäksi olen testannut valtavasti erilaisia asioita omilla ja asiakkaideni rahoilla. Olen tehnyt suuren määrän virheitä, jotta sinun EI tarvitse toistaa niitä. Siksi tiedän melko hyvin mikä oikeasti toimii, mikä ei ja miksi.

Näin voin auttaa sinuakin kasvamaan

Tyypillisesti asiakkaani palkkaavat minut kirjoittamaan esimerkiksi toimivan myyntikirjeen, sarjan tehokkaita sähköposteja, tai vaikkapa laskeutumissivun joka oikeasti MYY.

Näiden palveluiden hinnat liikkuvat noin 2 500 ja 10 000 euron välissä. Mutta jokainen tapaus hinnoitellaan erikseen, koska jokainen asiakas on erilainen.

Joten jos olet kiinnostunut avustani, ota ensiksi yhteyttä ja pyydä tarjous, niin saat tarkan arvion. (Se ei sido mihinkään.)

Jos olet tosissasi kiinnostunut, ei kannata aikailla, koska kalenterini on melko täynnä ja voin auttaa vain muutamaa asiakasta kerrallaan.

Tai jos kaipaat lisää vakuuttelua, katso mitä tyytyväiset asiakkaani sanovat minusta ja ota sitten yhteyttä.