Saan paljon kysymyksiä kirjoista.
Tosin, jos olet kuten minä, sinulla on jo läjä lukemattomia kirjoja odottamassa sitä “oikeaa hetkeä.”
Mutta et silti malta olla hankkimatta lisää.
No, nyt se läjä saattaa kasvaa taas, joten etene omalla vastuullasi…
Markkinointi, mainonta ja myynti
Scientific Advertising – Claude C. Hopkins
Paras mainonnasta tehty kirja ikinä. Ja lyhyt.
Ogilvy on Advertising – David Ogilvy
Toiseksi paras kirja mainonnasta. Ogilvy olisi samaa mieltä.
Commonsense Direct & Digital Marketing – Drayton Bird
Et tiedä markkinoinnista ja mainonnasta paljoa ennen kuin olet lukenut tämän. David Ogilvy sanoi, että se on “painonsa arvoinen kullassa. Lue se ja lue uudelleen se. Se sisältää koko elämän tiedot.”
DotCom Secrets – Russell Brunson
Ehkä paras kirja internet-markkinoinnista. Lapsellisen yksinkertainen opas, joka taluttaa lukijan kohti oikeita tuloksia – siis rahaa – verkossa askeleittain, selkeiden esimerkkien avulla. Saat sen tämän affilialite-linkkini kautta ILMAISEKSI. (Maksat vain postikulut)
How to do better creative work – Steve Harrison
Maailman palkituin luova johtaja paljastaa salaisuutensa.
How to write sales letters that sell – Drayton Bird
“Ylivoimaisin opas suoramainonnan suunnitteluun,” sanoi Victor Ross, entinen Reader’s Digest Europen (Valitut Palat) hallituksen puheenjohtaja.
How to write a good advertisement – Victor O. Schwab
Perusteellinen kirja mainonnan suunnitteluun. Periaatteet ei muutu.
Tested advertising methods – John Caples
Kuuluisan copywriterin pitkän uran opit yksissä kansissa. Häntä palvoo elävät ja kuolleet mainonnan tekijät.
The Book of Gossage – Howard Luck Gossage & kumppanit
Mies joka teki interaktiivista mainontaa 50 vuotta ennen kuin se oli muotia.
Changing the world is the only fit work for a grown man – Steve Harrison
Maailman palkituin luova johtaja teki Howard Gossagesta erinomaisen elämänkerran.
The New MaxiMarketing – Stan Rapp
Älykästä massamarkkinointia kohdistetusti, mitatusti ja tuloksekkaasti. Ensimmäisiä kirjoja jotka yritti yhdistää brändin rakentamisen ja suoramarkkinoinnin.
Lue myös: 10 kirjaa jokaisen markkinoijan tulisi lukea
22 immutable laws of marketing (tai mikä tahansa Jack Troutin & Al Riesin kirja asemoinnista [positioning]) Yksinkertaista, mutta tärkeää asiaa asemoinnista.
How to advertise – Ken Roman
Ogilvy & Matherin vanhan pääjohtajan kirja siitä kuinka yksinkertaista mainonta oikeasti on. Jokaisen mainostajan pitäisi lukea tämä ennen kuin he muuttavat kampanjoitaan.
Writing that works – Ken Roman & Joel Raphaelson
Erinomainen kirja kirjoittamisesta. Suosittelen ikään ja alaan katsomatta, jos haluat saada sanoillasi toimintaa.
The King of Madison Avenue – Ken Roman
Ken Romanin tekemä elämänkerta entisestä pomostaan David Ogilvysta.
The end of advertising as we know it – Sergio Zyman
Coca-Colan entisen markkinointijohtajan tylytystä mainonnan surkeasta tasosta ja miten saada parempia tuloksia.
A Technique for producing ideas – James Webb Young
Lue tämä. Se kertoo kuinka keksiä parempia ideoita. Lyhin ostamani kirja.
The brand mindset – Duane E. Knapp
Helposti ymmärrettävä kirja brändin rakentamisesta.
Million Dollar Mailings – Denny Hatch
Suurteos joka sisältää maailman todistetusti tuottavimpia mainoksia. Mukana niiden tekijöiden kommentit. Sisältää erään suomalaisen suunnittelijan myös.
How I raised myself from failure to success in selling
Dale Carnegien kollegan kirja myynnistä. Mielestäni paras opus siitä. Lainasin kerran tämän eräälle puolitutulle – sen jälkeen en nähnyt häntä tai kirjaa, joten kai kirja on oikeasti hyvä. Myöhemmin ostin uuden, mutta se roisto vei minun alleviivatun kappaleen. Jos syyllinen lukee tätä: en ole unohtanut!
Internetin perusteet
Free – Chris Anderson
Älykäs kirja internetin muutoksista ja mahdollisuuksista. Nuori klassikko.
Being Digital – Nicholas Negroponte
MIT Media Labin perustajan kirja internetin voimasta ja vaikutuksesta. Helppolukuinen nörtin tekemä tärkeä kirja.
The Ultimate Guide to Google AdWords
Hyvä, selkeä ja yksinkertainen kirja hakukonemainonnasta. Tämän luettuasi voit tehdä sitä tuottavasti itse.
Tsekkaa myös: Parhaat markkinoinnin työkalut ja ohjelmistot
Johtaminen ja ihmiset
Wooden on leadership
Paras lukemani kirja muiden ja itsensä johtamisesta.
How to win friends & influence people – Dale Carnegie
Paras kirja ihmisiin vaikuttamisesta. Klassikko. Yli 15 miljoonaa myyty.
Who moved my cheese? – Spencer Johnson
Kirja muutoksesta. Ja miten kohdata se kärsimättä.
Eat that frog! – Brian Tracy
Minusta paras teos ajanhallinnasta.
Raha
Poor Charlie’s Almanack – Charlie Munger
Ehkä paras lukemani kirja. Tekijä on Warren Buffettin pitkäaikainen partneri ja toinen voima maailman menestyineimmän sijoitusyhtiön takana.
The millionaire next door – Thomas J. Stanley
Yllättäviä tilastoja millaisia rikkaat ihmiset oikeasti on.
How to get rich – Felix Dennis
“Moderni Machiavelli,” on ehkä paras kuvaus tälle. Kertoo koristelematta mistä yrittämisessä on kyse.
Historia ja yhteiskunta
The wealth and poverty of nations – David S. Landes
Selittää miksi toiset maat on rikkaita ja toiset ei.
Guns, germs and steel – Jared Diamond
Maailmanhistoriaa menneestä nykypäivään. Pulitzer-palkittu kirja ihmisten välisistä eroista, kohtaloista ja miksi se ei riipu rodusta.
How the Scots invented the modern world – Arthur Herman
Yllättävä kirja Suomen kokoisesta kansasta, joka on vaikuttanut lähes jokaiseen merkittävään asiaan länsimaissa kuten koulutukseen, kauppaan ja lääketieteeseen. Hämmästyttävä.
The Element – Sir Kenneth Robinson
Kertoo miten koulut ei saa ihmisiä oikeille aloille – ja kuinka muuttaa se.
Viihde
The complete stories of Sherlock Holmes – Sir Arthur Conan Doyle
Maailman kuuluisimman salapoliisin tarinat.
Papillon – Henri Carriere
Uskomaton tositarina miehestä joka pakeni varmaa kuolemaa.
The Dirt – Neil Strauss
Kasarirokkarien sekoilua täynnä oleva elämänkerta. Lajin klassikko.
Häijyjen ajatusten sanakirja – Jarkko Laine
Sisältää epäsovinnaisia lainauksia kuten, “Se oli niitä huusholleja joissa oli 10 raamattua muttei yhtään pullonavaajaa.” -Mark Twain
Aku Ankan Juhlasarjat 1 – 10
Legendaarisen Akun Ankan piirtäjän, Carl Barksin parhaat tarinat kovissa kansissa. Vuosia sitten minä pöljä myin oman kokoelmani rahapulassa.
Toivottavasti löysit jotain mielenkiintoista. Ehkä huomasit että tässä on enemmän kuin 39 kirjaa – mutta miksi pilata hyvä tarina totuudella?
Terveisin
Timo
P.S. En usko, että pitäisit minua kovin hyvänä copywriterina, jos en tuikkaisi tänne lopuksi omaa kirjaani:
Sanojen voima: Ammattilaisen salaisuudet, kuinka kirjoitat tekstiä, joka myy